Thursday, April 15, 2010

Apa Yang Aku Fikirkan?

Besok aku perlu memandu ke Melaka untuk mengambil anak buah ku. Jam di dinding menunjukkan pukul 4.17 pagi. Aku masih tidak berasa mengantuk. Adakah betul apa tindakan aku yang hanya melayan perasaan tidak mengantuk ini atau aku perlu memaksa diri ini untuk tidur.

Tapi, jika dipaksa mampukah aku tidur? Atau aku cuma akan berkhayal dalam pejam? Apakah yang membuatkan aku tidak mampu untuk tidur malam ini? Apakah yang menggangu kotak fikiran aku ini?

Aku masih tidak menemui segala jawapan. Yang aku tahu, aku masih lagi bermain dengan papan kekunci dan tetikus laptop aku ini. menekan dan menggerak-gerakkan tanpa arah tujuan. Segalanya tidak ada perancangan. Hanya mengikut kehendak mata dan tangan.

Ya Allah, aku bermohon kepada mu untuk mempermudahkan segala urusan ku, mempermudahkan kehidupanku, mempermudahkan pimilihanku. Tunjukkan lah aku ke jalan yang benar. Berilah aku ketenangan. Kepada Mu aku berserah segalanya. Engkau lah yang Maha Berkuasa menentukan segalanya. Amin...

No comments:

Post a Comment