Tuesday, June 28, 2011

My Birthday


Ari ni birthday aku yang ke......hehehehe... Apa ada pada umur. Hanya satu angka yang membentuk nombor. Nombor yang menunjukkan usia. Usia dan paras rupa tidak semestinya sekata. Contoh paling dekat aku la. Pegi mana-mana pun, orang akan tegur dan teguran itu biasanya akan menyatakan rupa aku jauh lebih muda dari usia. Itu akan menimbulkan rasa gah dan riak. Biasa bila manusia ini dipuji...

Tapi kadang-kadang tak best gak aku rasa bila usia yang dijangka masyarakat terlalu jauh beza dari sepatutnya. Ada ke patut makcik kedai nasi lemak tanya aku sekolah kat mana. Adusssss... Saya bukan bebudak lagi makcik. Bila aku cakap aku dah abis blaja, makcik tu minta maap sambil gelak. Lagi aku tension. Makcik tu gelak perli aku la tu. Rasa cam nak cancel je beli nasi lemak kat makcik tu.

Dalam kes ni banyak lagi yang best dari yang tak best. Coz biasanya orang teka takde la macam makcik nasi lemak tu teka. Bila orang tanya usia aku, dan biasanya aku akan suruh orang tu teka dulu. Dan seperti yang dijangka, usia aku akan turun mendadak dari yang sebenarnya. Syok weh orang kata kita ni muda. Awek muda tuuu....

So kalu dah diorang teka camtu, aku adjust skit je la bg nampak cam real. Jangan orang kata teka je betul. Teka je betul. Nampak sangat budak ni menipu.

Semalam orang yang pertama wish adalah somebody yang baru aku kenal kat tempat keje aku (nak kata baru sangat tu tak jugak la, sebulan dah kut). Then, hari ni family aku tak lain dan tak bukan kakak-kakak and my Mum and my Dad. Anak-anak buah yang nakal-nakal. Pastu rakan-rakan by sms and facebook.

Memang best bila ramai yang wish and diberi perhatian ni. Yang tak best punya ramai wish, hadiah takde satu pun. Alasan, sapa suruh dok jauh sangat. Memang memilukan hati yang jauh diperantauan ini bila diperkatakakan sebegitu rupa. Pape pun, wish anda semua merupakan satu doa. Aminnnn... untuk semuanya dan terima kasih banyak atas ingatan tulus ikhlas anda semua.

No comments:

Post a Comment