Saturday, November 13, 2010

Fuhhh... Risauuu...

Minggu ni aku banyak abiskan masa kat bengkel. Kebetulan plak minggu ni diaorang slalu tutup lambat. Aku pun yang dah malas nak menjejalankan diri jauh2 ni melepakkan diri dekat2 sini je la. Bengkel ni paling dekat.

So dalam minggu macam2 jadi. Dan kebanyakkannye keta rosak yang datang sangkut paut ngan enjin. Dan yang paling ngeri, Timing belt putus. Member plak tu. Pakai enjin orang kaya (6a10), tup2 timing belt putus. Bukan bawak laju pun. Bila buka enjin, smua dah tak boleh pakai. Kena tuko enjin seketul. Mati wooo... Mana nak cari modal.

Pas dua tiga hari, sorang lagi timing belt putus. Time tu dia tengah berhenti. Bawak g bengkel, buka enjin, valve je bengkok. Yang lain boleh pakai. Enjin pun 4g15 je. So selamat la member sorang ni. Semalam sorang pakcik ni towing keta anak dia. kata belt putus gak. Adussss.... musim timing belt ni.

Aku pun ambik keputusan petang tadi g check belt aku. Walaupun blum cukup 50 ribu km. aku ambik langkah berjaga2. OK lagi. Tapi aku tetap risau coz semua ni kadang2 nasib. Belt baru, bearing boleh buat hal. Enjin dah pelik2 ni kena jaga lebih skit. Kang dia sakit, tuan dia dua kali sakit.

No comments:

Post a Comment