Wednesday, May 19, 2010

Lenjun Or Lencun

Tu la yang dah jadi pada aku ari ni. Nak buat macam mana kan? Tapi sekian lama dah aku tak terkena sesuatu yang boleh dipanggil lencun tu. Ari ni plak boleh kena. Lama jugak dah aku pegi keje balik keje naik moto.

Cerita bermula bila keje ari ni berakhir pada petang yang turunnya rahmat. Boleh tahan jugak la lebat nya. So bebudak ni ramai yg naik moto je pegi keje, melepakkan diri kat mapley sebelah bangunan pejabat. Sementara nak tunggu hujan reda, boleh gak tengok awek yg masuk kedai tu kan kan kan... Start lepak dari pukul 5.00 petang membawa ke pukul 6.30 petang, rahmat masih turun.

Nak cakap ape kan. Ada seorang hamba Allah ni yang berbunyi. "Adus...hujan pulak time balik ni. Lebat pulak tu". Dan seorang lagi hamba Allah ni berbunyi. "Ko marah sapa tu?". Satu mapley riuh dengan gelak bebudak yang lebih kurang 11 orang ni. Hamba Allah yang berbunyik memula tu terus ilang ayat cuma dengar "emmm... aaaa...."

Lebih kurang pukul 6.45 semua gerak balik dalam keadaan rahmat masih mencurah ke bumi. Aku naik moto tumpang orang je. So ujan lebih kena kat orang depan, aku tak basah sangat. Tapi masa masuk jalan nak menghala ke jalan hospital, ada moto tu main laju je kat air bertakung tepi jalan tu. Zaasss.... dia kasi satu curahan air jalan ke budak dua orang yg naik moto penuh cermat jiwa selamat ni. Lencun sebelah kanan badan dua budak ni. Nak ngelak tak boleh dah.

Basah kena air kat jalan beb. Kalau air dari atas takpe. Dengan jiwa panas membara, nak marah tak boleh, senyap kan je la. Tapi dalam hati, tuhan je yang tau.

No comments:

Post a Comment