Sunday, May 9, 2010

My new Custom Arm Assy

Hampir satu hari aku dok kat bengkel. Buka benda tu, hantar dia pegi buat custom bush, ambik and pasang balik. Sambil-sambil tu sempat gak aku blaja benda baru kat bengkel. Buka drive shaft pajero. Perhh... Macam buka lori. Nasib baik aku tukang tolong jer. Kalau aku yang buat, aku suruh tuan dia anto bengkel lain.

Dulu, kalau arm assy aku rosak, tukar baru. Asal rosak, tukar baru. Pakai satu tahun rosak lagi, tukar baru lagi. Tu je la kejenya. Apa boleh buat, Kereta rendah tahap gaban. Tu yg benda tu cepat je rosak.

Tahun lepas aku tukar arm assy yang boleh adjust. Aku dah agak tahun ni dia akan rosak. So memang betul sangkaan aku. Seperti yang dirancang, tahun ni dia punya bush aku buat yg custom made. Keras baik punya. Tapi boleh tahan juga harga dia. Dijangka akan tahan lama.

Kalau tak tahan lama gak, aku welding benda tu nanti. Baru padan muka dia tak boleh gerak lansung. Dan padan muka aku jugak sebab kalau arm assy tu tak gerak, jahanam aku punya absober. Hahaha....

No comments:

Post a Comment