Saturday, October 2, 2010

Penulis @ Majlis Perkahwinan Wok Maznah

Benda ni aku dah tulis lama. Masa kat rumah pengantin lagi kira2 dua minggu lepas, tapi tak boleh nak post. HP aku tetiba cam tak dapat line time hujan tu. So hari ni baru sambung.

Masa aku tengah menulis ni, aku berada kat majlis perkahwinan Wok Maznah Binti Yusof. Family dia ni kira ada sangkut paut ngan family aku merangkap aku punya family angkat. Bab angkat2 ni benda yang berlaku berpuluh2 tahun dulu la. Aku pun tak tau kenapa boleh jadi berangkat2 ni. Yang aku tau anak dia semua lelaki and lastly lepas aku jadi anak angkat dia, dia dapat anak perempuan. Kira2 dah 6 orang anak lelaki dia, then baru dapat anak perempuan 2 orang.

Masa aku sampai tadi hari tengah hujan lebat. Abis aku ngan hadiah yang aku bawak pun basah. Tak boleh nak buat apa dah, aku dok bawah rumah dia sementara nak tunggu hujan reda. Nak ambik tempat tuk makan. Aku bukan jenis yang rajin sangat nak join benda2 camni. Tapi kekadang tu klu rajin nye tiba, sampai malam aku tunggu. Semua majlis yang di buat aku join.

Aku tunggu sampai pengantin sampai and kebetulan lebih kurang 10 min sebelum pengantin sampai, hujan reda. Alhamdulillah sangat2. Kesian pulak aku tengok semua orang bertungkus lumus tuk lap balik meja ngan kerusi tuk pengantin. Siap dua kerusi kha tuk pengantin kena tukar lagi. Kompang sambut pengantin pun tak jadi sebab dek hujan. Ada hikmahnya tu..

No comments:

Post a Comment