Tuesday, November 10, 2009

Hanya Tuhan Yang Menentukan

Aku rasa gembira coz kerja aku kat utara dah selesai. Tapi itu semua hanya untuk sementara apabila aku dapat tau opah aku masuk hospital. Jangkitan kuman pada paru2. Doktor kata mungkin tak ada harapan. Suara kakak aku perlahan dan sedih bunyinya. Aku membatalkan hasrat balik ke Kuala Lumpur dan terus pulang ke kampung.
Hari ini aku pergi melawat opah aku yang sedang terlantar kat hospital. Masuk je wad ICU, aku rasa macam nak menangis. Opah aku sedang terlantar tak sedarkan diri. Satu badan dia penuh dgn wayar dan tiub. Segala jenis mesin aku tgk dekat dgn katil dia. Aku tak mampu nak cakap apa2. Aku cuma mampu pegang tangan dan berdoa untuk dia. Badan dia kurus, tgn dia sejuk, muka dia pucat. Aku rasa tak sanggup tengok penderitaan dia.
Ya Allah, Hanya engkau yang mampu memberi bantuan yang sewajarnya.

No comments:

Post a Comment