Wednesday, November 25, 2009

Hari Minggu + Takde Aktiviti = Bosan + Nasib Kureng Baik (II)

Semalam aku pegi keje tumpang orang. Hari ni pun sama jugak, masih lagi kena tumpang orang. Nasib baik kawan aku tu ok. Dah tiga hari kereta aku masuk bengkel.

Malam tadi aku pegi tengok kereta. Enjin dah naik balik. tapi baru masuk la. belum siap lagi. Mungkin hari ni boleh siap. harap-harap la. Esok aku nak balik kampung. Hari Jumaat ada kenduri. Kalau aku tak balik, mengamuk family aku.

Bila tengok kereta aku macam tu, enjin dah atas lantai, ruang enjin kosong, aku rasa sedih plak. kesian dia. Aku selalu bawak dia ikut suka hati aku. Bila dah rosak, aku jugak yang susah. Padan muka aku.

Tapi pikir-pikir balik, dah lumrah. Mana ada benda yang tak rosak sampai bila-bila. Tapi aku bersyukur. Setiap benda yang berlaku pasti ada sesutu yang tersurat dan tersirat. Kita tunggu dan lihat je la.

No comments:

Post a Comment