Thursday, April 29, 2010

Penat Tapi Gembira

Penat jugak. Dah lama tak kena keje luar camni. Selalu dok opis jer. Sekali kena keluar, bila balik rasa macam orang tak dapat balik rumah sebulan. Padahal baru 3 hari. Drive jauh-jauh ni orang kata bosan. Pada aku sama jer. Kena plak yg jenis cam aku ni, suka berseorangan. Tapi pegi kali ni berdua. Memang confirm tak bosan.

Hari pertama aku pegi Kedah. Bertolak dari KL pukul 4 pagi, sampai lokasi lebih kurang pukul 9 pagi. Hehe.. Memang cepat, coz masuk jer highway, terus jadi pelesit. Tak laju sangat. Laju sikit jer. Lepas ipoh trus jadi pemandu berhemah.

Petang tu jugak aku terus ke Pulau Pinang. Dua hari kat sana. Sambil menyelam, minum air. Tu pepatah orang tua la.

Sebelum ni satu pulau aku dah pusing. Tapi Bukit Bendera aku tak pernah naik. So hari ketiga aku sempat ke sana. Semuanya berakhir dengan kehampaan. Tengah renovate. Hiss...time ni la nak renovate nya. Esok-esok tak boleh ker. Bagi la aku naik dulu. Dah la nak pegi sana sesat. Aeiiii... Geram tul la.

Dok Penang dua hari, makan nasi kandar dua kali, nasi beryani sekali. Terbaik punya. Nasi kandar pelita tuk malam sampai penang. Nasi beryani (apa erk? tak hingat la pulak. nnti update) tuk hari pertama. Nasi kandar line clear tuk hari kedua. Dok lama-lama kat sana, confirm muka cam mamak.

hari ketiga jugak aku blk KL. Dari penang pukul 1 lebih (tengah hari), aku sampai KL lebih kurang pukul 5 petang (sampai tol duta). Hantar member dulu, sampai rumah dia (Bangsar) pukul 6 petang (jalan jem giler). Sampai rumah aku (Gombak) pukul 7 petang (jem tahap cipan - siput pun laju).

No comments:

Post a Comment