Sunday, March 21, 2010

Ahad Yang Beraktiviti

Sungguh tidak disangka. Ahad yang aku lalui pada minggu ini penuh dengan aktiviti. Hanya pada ketika ini aku mendapat masa yang terluang dan tidak aku sia-siakan dengan menulis dalam blog ini untuk dijadikan kenangan.

6.45 pagi
Awal pagi aku bangun dan terasa badan ini bertenaga dan terasa juga diri ini agak rajin untuk melakukan sesuatu. Jadi aku gunakan spenuhnya untuk mengemas bilik dan rumah.

10.00 pagi
Aku telah berjanji dengan rakan sepejabat untuk pergi ke Sungai Gabai, beriadah. Tapi aku terlewat sedikit menepati janji yang telah dibuat. Sesampai disana, kelihatan suasana yang amat meriah dipenuhi insan-insan yang digelar manusia dengan pelbagai gelagat dan karenah.

1.45 Tengah hari
Aku terpaksa meninggalkan rakan-rakan sekerja kerana telah berjanji akan menghantar kakak iparku dan rakan nya ke stesen bas jalan pudu. Mereka telah berada disini selama empat hari untuk berkursus. Aku sampai lewat 30 minit daripada janji kerana kesesakan jalan dalam perjalanan Subang Medical Centre.

3.55 petang
Aku sampai di Hentian Pudu raya. Hampir dengan masa bas dijangka brtolak ke Taiping. Aku hanya singgah dibahu jalan dan terus menuju ke Giant supermarket untuk mencari beberapa barangan keperluan.

4.30 Petang
Melakukan apa perkara yang patut di Giant Supermarket. Kemudian membeli majalah Ujang dan Apo? kegemaran ku lalu berehat di Secret Recepie bertemankan segelas iceblend capucino. Hampir sejam melayan majalah, barulah aku keruang membeli belah.

6.45 petang
Sampai dirumah, menyimpa barangan yang dibeli, mandi dan menunaikan apa yang perlu. Dan macam biasa, kembali mengadap Laptop sampai sekarang.

9.00 malam
Nak pegi makan malam.

No comments:

Post a Comment