Sunday, March 28, 2010

Dah Lama Tak Tido Petang

Malam hari sabtu aku menerima satu mesej dari seorang kawan. "Salam yunus sok mntk tlg leh tak? nk mntk tlg angkt kan brg2 dr johor, kt kg malaysia". Aku terpinga-pinga. Nombor siapa pulak ni tiba-tiba minta tolong angkatkan barang?

Aku membalas untuk mendapatkan kepastian, rupanya itu adalah kawan sekerja yang kini telah bekerja dengan kerajaan. Si dia ni baru kawin dan dapat berpindah ke Kuala Lumpur.

Kebetulan ahad aku tiada apa-apa program, aku setuju dan lebih kurang pukul 12.00 aku sampai di tempat yang dijanjikan. Agak banyak juga barang dia walaupun baru berkahwin. Tanpa membuang masa, sampai dirumah barunya, kerja-kerja memunggah dan memasukkan ke dalam rumah dijalankan.

Setelah siap, terasa penat yang teramat sangat satu badan. Barang satu lori hanya diangkat berempat dari tingkat bawah ke tingkat sembilan. Tapi ada lif la. Setelah selesai, aku berehat sebentar dan minta diri kerana ingin berehat kat rumah je. Malu ngan isteri dia.

Sampai dirumah, aku mandi kerana rasa tidak selesa. Lepas mandi aku makan dan menunaikan apa yang patut, dan baring untuk melepaskan lelah. Aku dikejutkan azan Isyak, sekeliling aku gelap. Aku sendiri tidak sedar masa bila aku tertidur dan boleh tahan juga lamanya aku tidur. Terlepas juga dua waktu. Adusss... Apa nak jadi ni.

No comments:

Post a Comment