Wednesday, August 11, 2010

Tamatnya Minggu Kursus

Hari pertama aku berpuasa. Semuanya dalam suasana baru. Tempat kerja baru. Suasana kerja baru. Rakan sekerja baru. Kerja yang dibuat pun benda yang baru.

Dan hari ini aku kena pergi kursus lagi. Pening dah aku duduk kat tempat kerja baru ni. Tak habis-habis dengan kursus. Bos aku pun dah naik bising. Orang nak buat kerja tak cukup, HR masih pikir nak kejar target je, kursus untuk semua staf. Dah nak hujung tahun baru nak kelam kabut. Staf baru jadi mangsa untuk cukupkan jam kursus tu. Dah seminggu lebih aku kursus. Yang lain aku dengar cerita ada yang dah hampir tiga minggu kursus tanpa henti.

Pikir-pikir balik memang gila la. HR tau kejar target diaorang je. Masalah kat luar diaorang tak nak pikir. Bila ungkit, diaorang bising pasal OT, alaun semua claim, tapi kerja tak boleh siap. Dah diaorang tarik staf pergi kursus, macam mana nak buat kerja. Setengah kerja bukan boleh buat sorang. Pelik aku diaorang ni. Lain department, lain perangai.

Masa aku tengah menaip ni, aku tengah rehat jap. Petang ni aku ada sambung lagi dengar ceramah yang buat aku sangat-sangat mengantuk + lapar. Benda kejuruteraan ni bukan boleh main teori je. Tengok gambar, baca nota, dia terang sikit-sikit. Perghhh.... Memang bosan gila. Kalau bagi praktikal, tak payah terang pun rasa semua confirm dapat tangkap.

Nasib baik hari ni aku last kursus. Tu ikut jadual yang aku dapat la. Tapi kalau last minit dioarang tambah lagi, tak tau nak cakap apa la. Coz ada satu kursus penting yang aku patut pergi. Kalau tak pergi yang tu, aku memang tak boleh usik semua kerja site ni. Tapi aku pun tak paham kenapa nama aku tak ada dalam list kursus tu minggu lepas. Aku yang dah letih kursus tak henti ni buat senyap je la. Kalau dekat tak apa la jugak. Nak berulang tiap-tiap hari 45 minit dari rumah, mana boleh tahan.

So harap kalau HR nak buat kursus lagi, biarla lepas puasa nanti. Tak tahan wooo... Lapar, haus, bosan, smua ada. Jadi mengantuk and malas gila. Apa yang dicakap pun tak masuk lansung. Kesian penceramah tu, penat dia bercakap, semua tak bagi respond, pastu ada yang tido and balik kosong macam mula-mula datang.

No comments:

Post a Comment