Tuesday, September 14, 2010

Balik Kampung

Ni cerita tentang aku masa nak balik kampung raya ari tu. Banyak benda yang aku nak tulis. Tapi kat kampung aku takde coverage tuk broadband. So aku dah balik KL ni la baru aku dapat tulis smua yang nak ditulis.

Aku balik petang last posa. Posa yang ke-30 la! Lambat sangat nak paham! Aku bawak slow je ikut peraturan jalan raya yang telah ditetapkan. Pemandu berhemah la katakan. Kaki ni memang la ada rasa gatal2 and sengal2 nak menekan pedal ni sampai abis. Nak cepat sampai. Tak sabo nak jumpa family kat kampung. Tapi takut kang sampai tempat lain plak. So aku sabo2 kan diri ini.

Aku malas nak tunggu lepas buka coz kalau lepas buka takut jalan dah start jem. Kali ni aku ambik keputusan tuk balik ikut jalan lama je. Dari KL masuk Rawang, Tanjung Malim, Bidor, Langkap, Chenderong Balai, Kampung Gajah and sampai kampung aku yang aman sejahtera tu. Aku berenti buka kat Rawang. Drive slow sambil layan lagu raya, syok jugak. Sampai tak sedar dah nak buka. Renti kat Shell, beli yang patut2 je tuk buka, makan dan minum sambil drive.

Lepas je Tanjung Malim, makin banyak pulak keta. Kena bawak lagi slow dari yang dah memang slow. Ada lori tak boleh nak potong coz keta dah beratur smua. Ikut kan je la. Aku sampai rumah dalam pukul 10.45 malam. Masa sampai cuma ada family akak aku yang ke-3 tu je ngan mak n ayah aku. Aduss... cam tak meriah je.. Camne nih...

No comments:

Post a Comment