Tuesday, September 14, 2010

Raya Ketiga

Raya ketiga planning smua jadi. Walaupun dah agak terlambat, raya 30 ari, apa nak takut. Plan memula, pegi rumah sedara kat 'Baruh'. Kampung tempat asal ayah aku. Sebelah Kampung Pasir Salah. Tau2 je la kalau yang datang ramai bebudak. Kecoh abis.


Penuh rumah dia ngan family aku. Ni baru tiga biji keta. Lagi dua belum sampai kampung. Kalau sampai semua, confirm cam kenduri. Campur plak ngan anak2 sedara aku ni. Kenduri tak yah ajak orang kampung. Anak dia je dah ada 14 orang, cucu dia lagi. tak penuh satu rumah.


Ni gambo aku ngan anak buah aku kat depan rumah sedara aku tu. Tetiba plak aku tangkap gambo ni. Comel cam pak sedara dia gak kan. Beso sok hensem cam pak sedara dia gak.


Ni keta kesayangan aku. Kemana je aku pergi, dia mesti ada. takkan aku tinggalkan kecuali pergi tempat yang jalan dia teruk or yang boleh menggugat keterampilannya.


Ni plak masa kat rumah sedara aku yang lagi satu. Yang ni kat kampung lain. 'Belia' nama tempat ni. Gambo ni je ada, yang lain dah terpadam kut. Dalam gambo nampak orang sikit je. Yang selebihnya belakang aku. Penuh gak rumah dia coz bertembung dua rombongan datang serentak. Kat rumah sedara aku ni la keta aku terlanggar bunga dalam pasu masa aku nak alih keta. Nasib baik tak pecah pasu bunga tu. And nasib baik keta aku tak calar. Kalau tak aku kerat doblas bunga nagn pasu2 dia. Sapa suruh dia dok belakang keta aku masa aku reverse. Cuba pegi main tempat lain jap masa aku reverse tu.

Dan petang raya ketiga tu sorang lagi akak aku and abang aku sampai kampung. So cukuplah semua anak Muhammad dan Maimun.

No comments:

Post a Comment