Thursday, September 9, 2010

Malam Ramadan Terakhir @ KL

Malam ni adalah malam last aku berada kat KL dalam bulan Ramadan ni. Sok malam tak tau lagi aku kat mana. Mungkin dah sampai kampung. Mungkin dalam keta - jem, mungkin dalam keta - ngantuk and tido coz penat sok keje sorang. Or mungkin gak kat mana2 je la. Tapi yang pasti bukan kat KL dah. Tadi aku dah g jumpa bebudak mana yang patut tuk ucap Selamat Hari Raya and pape je ucapan yang patut diluahkan.

Rasa lain macam plak coz biasanya masa ni aku dah ada kat kampung. Tengoh tolong mak aku wat apa yang patut expecially kemas rumah la. Sebab aku memang akan jadi orang pertama yang sampai kampung. Tapi tu semua tuk tahun2 yang lepas la. Tahun ni, tadi aku call mak aku, dia kata tengah kemas dapur, baru lepas buat kuih bahulu. Pastu dengar suara ayah aku tanya bila nak sampai kampung. Aku cakap kat mak aku balik malam raya. Mak aku cakap sapa nak tolong dia wat lemang, ketupat and semua yang patut dibuat last day tu. Adusss.... Sayu plak rasanya bila dah ditanya camtu. Bukan aku tak nak balik awal, tapi dah tak dapat cuti.

Ni kali pertama aku balik malam raya and cuti paling pendek dalam sejarah hidup aku. Biasanya mesti seminggu or lebih. So tadi jugak aku ambik kesempatan tuk cari barang apa yang patut kat Giant tuk dibawak balik. Aku tak nak nanti nak tercari2 kat kampung. Kedai confirm semua tutup. Susah betul nak agak apa yang patut dibeli. Biasa dah ada kat kampung, just check ngan mak aku, wat list and pegi Teluk Intan beli. So barang tu semua dah ada dalam keta, sok balik keje terus gerak. Malas nak lengah2. Sampai awal boleh tolong mak aku wat apa yang tak siap lagi.

Harap2 esok tak jem la jalan time tu. Harap2 la coz orang mesti gerak lepas berbuka kan. Aku berbuka dalam keta je la. Tak sabar nak jumpa mak ngan ayah aku ni. Last aku jumpa diaorang masa awal puasa ari tu. Rindu sesangat plak rasanya.

So kepada yang membaca,

***SeLaMaT HaRi RaYa aiDiLFiTRi, MoHoN Maaf TuK SeGaLa SaLaH SiLaP, KuRaNG LeBiH,***

semua2 la senang cakap, atau dengan bahasa lainnya,

***KoSoNG - KoSoNG***

***SeLaMaT HaRi RaYa aiDiLFiTRi !!!!!!!!!!***

2 comments:

datulkisya said...

rilex r..org pun keje gak ari ni..mlm ni br sampai umh :(..

klid_objevit said...

hehe... Tak buleh sabo dah.. rindu kat apak ngan mak..

Post a Comment