Tuesday, September 14, 2010

Raya Pertama

Malam raya aku tido lewat. Tolong apa yang patut tuk raya sok. Tapi hampir smua keje kat rumah akak aku dah settlekan. Dia sampai awal, kena la buat. Malam tu sebelum tido aku dah iron baju siap2. Aku tak nak jadi cam raya tahun lepas. Kelam kabut nak iron pagi raya.

So pagi raya cam biasa bangun awal, mandi smua, siap2 kan apa yang patut, pastu g sembahyang raya. Cam biasa keta aku akan jadi mangsa tuk kekanak2 tu. Memang akan berebut nye naik keta aku. Apa yang diaorang suka sangat aku pun tak tau. Meriah gak kat masjid tu. Penuh satu masjid sampai saft paling belakang.

Lepas sembahyang raya, dok je tak sampai setengah jam, dah ada orang datang. Nama aku nak melayan orang yang datang, memang tak dapat. Bab nak layan orang ni aku kureng sikit. Tak pandai nak nyembang. So aku ambik bahagian mengidang and wat apa yang patut kat dapur je. Lepas sembahyang jumaat pun camtu gak. Masih ada orang datang. Malam baru free. So aku ambik kesempatan g rumah family angkat aku. Tak jauh mana pun.

No comments:

Post a Comment